بهترین تشک برای سالمندان

همه ما میدانیم تشک با کیفیت تاثیر مستقیم بر خواب راحت دارد. خواب با کیفیت در زندگی روزمره مان تاثیر مثبت دارد. با افزایش سن یکسری تغییرات جسمی در فرد رخ میدهد یکی از این تغییرات ، اختلال در خواب نظیر کم خوابی، بیخوابی و این قبیل مسائل است که باعث بروز فشارخون و موارد دیگر در فرد مسن میشود. درمان بیخوابی باعث میشود تا فرد سالمند خواب راحتی تجربه کند و یکی از موارد درمانی انتخاب تشک مناسب با نیاز افراد سالمند است. در این مطلب درباره انتخاب بهترین تشک برای سالمندان توضیحاتی را برایتان ارائه داده ایم.

بهترین ارتفاع تشک برای سالمندان چقدر است؟ 

از برندهای معروف در تولید با کیفیت محصول برند خوشخواب میباشد و این برند با توجه به نیاز مشتریان اقدام به طراحی و تولید تشک کرده و طرفداران بسیار زیادی هم دارد. یکی از مسائلی که در انتخاب بهترین تشک برای افراد سالخورده پر اهمیت است ارتفاع تشک میباشد. تشک خوشخواب با در نظر گرفتن ارتفاع متنوع در مدل تشک ها این مشکل را رفع کرده. افراد مسن از ارتفاع بلند پایین آمدن برایشان سخت است در انتخاب بهترین مدل تشک برای سالمند توجه داشته باشید اگر تختخواب بلند است میبایست تشک کوتاه تر باشد و اگر تشک بلند است باید تخت کوتاه را انتخاب کنید تا هماهنگی در ارتفاع تشک و تختخواب از سطح زمین به گونه ای باشد که استراحت کردن و بلند شدن از تخت برای افراد سالخورده راحت باشد. ارتفاع تشک های خوشخواب به نسبت مدل های تشک متفاوت است و بین ۲۰ تا ۳۱ سانتی متر میباشد. که با توجه به مدل انتخابی ارتفاع تشک را میبایست در نظر داشته باشید.

از دیگر برند هایی که در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته، تشک رویال خواب آسایش است. با در نظر داشتن نیاز جامعه تولید بی نظیر و متنوع تشک های فنری، سوپر فنری، طبی و سوپر طبی را دارد با توجه به نیاز و سلیقه فرد سالمند هرکدام از مدل ها را میتواند انتخاب داشته باشند. یکی از مدل هایی که برند رویال خواب تولید کرده تشک نیکا رویال خواب آسایش با ارتفاع ۲۵ سانتی متر است.

درجه سفتی و نرمی تشک

شاید فرد سالمند عادت به استفاده از تشک نرم داشته باشد اما دقت داشته باشید یکی از مواردی که باعث ایجاد کمر درد میباشد استفاده از تشک نرم برای افراد مسن است. توصیه میشود در انتخاب بهترین تشک برای سالمندان مدل تشک های سفت را خریداری کنید، زیرا زمان استراحت تمام سطح بدن فرد سالمند همسطح روی تشک قرار میگیرد و به اصطلاح جسم فرد در تشک فرو نمیرود، در این حالت ستون فقرات هم در یک راستا قرار دارد و فشاری بر جسم و ستون فقرات فرد وارد نمیشود. به طور مثال تشک سوپر کلاس سافت خوشخواب، سوپر کلاس هارد خوشخواب، تشک سوپر استار خوشخواب، تشک ام بی ام پلاس سی کولر خوشخواب در گروه تشک های سفت قرار دارند.

سیستم گردش هوا

با افزایش سن دمای بدن هم تغییر میکند و کالای خواب بی کیفیت ممکن است در حین خواب باعث تعرق بیشتر در فرد سالمند شود. افراد سالخورده به دلیل تغییرات جسمی و روحی دمای بدنشان تغییرات سریع دارد ممکن است با افت فشار یا بالا رفتن دمای بدن رو به رو شوند. زمانی که قصد انتخاب بهترین تشک برای سالمندان را دارید به سیستم گردش هوا در تشک توجه داشته باشید، تشک خوشخواب، تشک رویال خواب آسایش و تشک مهرآسا در اکثر مدل ها به سیستم گردش هوا در تشک توجه شده و در حین استفاده از تشک از تعرق جلوگیری میکند و افراد خوابی راحت، به دور از تغییرات دمایی را تجربه میکنند. مدل تشک مهرآسا ۵ که طبی فنری و پد دار است و تشک ام بی ام پلاس خوشخواب با دانش فنی و فناوری نانو از پارچه بیوریتمیک و کولر ، به کار بردن سنگ های معدنی در متریال و پارچه تشک دمای بدن را متعادل نگه داشته و لذت خواب آرامش بخش را برای اشخاص به ارمغان می آورند.

انتخاب کدام فنر منفصل یا متصل برای تشک سالمندان مناسب است؟

اگر بخواهیم بهترین مدل تشک برای سالمند را تعریف کنیم میبایست درباره فنر تشک هم بدانیم. با در نظر گرفتن این نکته که فرد سالمند در سالهای قبل از چه نوع تشک و با چه فنری استفاده کرده مربوط به سلیقه فرد است. اما زمانی که به صورت تخصصی و برای پیشگیری از بروز آسیب های جسمی و روحی به فرد به دنبال انتخاب بهترین تشک برای افراد سالخورده هستید، میبایست نیاز جسمی و روحی فرد را مورد توجه قرار داد. استفاده از تشک هایی با فنر متصل باعث ارتعاش و ایجاد سر صدا در تشک میشود و خواب راحت را از فرد سلب میکند در مقابل فنر منفصل قدرت تحمل وزن بالا دارد ارتعاش نداشته خصوصا در تشک های دو نفره زمانی که یک نفر حرکت داشته بتاشد نفر دوم متوجه نمیشود. همچنین فنر منفصل هر قسمتی از بدن که وزن بیشتری دارد مانند شانه ها و باسن فشار وزن به فنر وارد شده در آن قسمت فنر به ورت مجزا فشار را در خود نگهداشته و به جسم فرد انتقال نمیدهد در نتیجه ستون فقرات را در یک راستا قرار داده و باعث ایجاد درد و مشکلات ستون فقرات نمیشود. مانند: تشک سوپر کلاس سافت خوشخواب، سوپر کلاس هارد خوشخواب، تشک سوپر استار خوشخواب و تشک مهرآسا ۶ جزو تشک های با فنر منفصل هستند.

نظر پزشک

در صورتی که فرد سالمند دچار مشکلات جسمی باشد، نظر پزشک مربوطه در انتخاب تشک الویت دارد. اگر فرد مسن دچار عوارض استخوانی، اسکلتی و کمر درد یا دیسک کمر باشد، در این موقع زمانی که به دنبال بهترین تشک برای سالمند خود هستید، تشک های سفت با فنر منفصل را در الویت لیست خریدتان قرار دهید. سفتی تشک باید بر اساس میزان وزن و درد جسمی فرد سالمند باشد.

راهنمای خرید تشک برای سالمندان

فروشگاه چرت کالا با سابقه سالها فروش تخصصی تشک و کالای خواب و درصد بالای رضایت مشتریان محصولات خود را با کیفیت و اصل به سراسر نقاط کشور ارسال میکند. فروشگاه چرت کالا با وجود درگاه پرداخت الکترونیک و نماد اعتماد لذت خریدی امن را برایتان به ارمغان می آورد. همچنین مشاوران مجرب چرت کالا همراه و یاور مشتریان در انتخاب بهترین مدل تشک و کالای خواب متناسب با نیاز و سلیقه خریدار هستند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!